Veel bedrijven onderschatten het belang van bedrijfshulpverlening. Vaak loopt er in ieder bedrijf wel iemand rond die een BHV-training gevolgd heeft, maar daar houdt het dan wel mee op. Het besef van het belang van bedrijfshulpverlening komt pas wanneer er iets ergs gebeurd is. In dat geval is het echter al te laat. Heeft jouw onderneming de afgelopen jaren ook weinig aandacht besteed aan bedrijfshulpverlening? Dan is het de hoogste tijd om dit zo snel mogelijk weer op te pakken. In dat geval kun jij vast wel wat praktische BHV-tips gebruiken!
Hoeveel BHV’ers moet jij aanstellen?
Er zijn heel wat bedrijven die worstelen met het aantal BHV’ers dat zij aan moeten stellen. Wanneer moet je er bijvoorbeeld twee hebben en wanneer drie? Hier zijn geen wettelijke eisen voor opgesteld. Wil jij er zeker van zijn dat je goed zit op dit gebied? Dan doe je er goed aan om per tien medewerkers minimaal één iemand een BHV-training te laten volgen. Zo zit je vrijwel altijd goed!
Zorg dat er altijd een BHV’er aanwezig is
Heeft jouw onderneming ook een aantal BHV’ers? Harstikke goed! Nu moet je er alleen nog voor zorgen dat er ook altijd iemand met een BHV-diploma aanwezig is. Dat lijkt misschien makkelijker dan het is. Veel bedrijven gaan de mist in met vakanties en vrije dagen. Laat BHV’ers hun vakanties en vrije dagen altijd met elkaar afstemmen. Op deze manier is er altijd iemand met BHV aanwezig in jouw bedrijf. Wil je meer en vaker kunnen schuiven? Vraag dan gewoon meer mensen of zij bereid zijn een BHV-training te volgen. Zo krijg jij veel meer mogelijkheden en hoef je minder rekening te houden met vrije dagen en vakanties.